Akademickie Biuro Karier Uniwersytetu Szczecińskiego zorganizowało spotkanie z przedsiębiorcami i organizacjami pożytku publicznego. W jego trakcie trwała dyskusja na temat wykorzystania technologii cyfrowych w biznesie, ale nie tylko. W wydarzeniu wzięła udział prezes Małgorzata Marczulewska oraz mecenas Dariusz Sosnowski z kancelarii Wódkiewicz & Sosnowski.

 

 

Co o wykorzystywaniu technologii cyfrowych mówiła podczas spotkania detektyw Małgorzata Marczulewska?

Praca detektywa, windykatora oraz prezesa stowarzyszenia zajmującego się pomaganiem ludziom w całej Polsce wymaga od nas gotowości do kontaktu nie tylko twarzą w twarz, ale i za pośrednictwem narzędzi cyfrowych oraz mediów społecznościowych. Wiele spraw jest nam zgłaszanych za pomocą komunikatorów internetowych oraz telefonicznie czy mailowo. Używanie narzędzi cyfrowych przyspiesza możliwość komunikacji oraz poszerza spektrum naszych działań – przede wszystkim pod kątem społecznym. W pracy detektywa czy windykatora możliwość szybszego i sprawniejszego działania, optymalizacja procesów, możliwość wyszukiwania informacji i weryfikowania ich jest często podstawą sukcesu. Pozwala na zaoszczędzenie czasu i lepszą sprawność operacyjną.

Wiele spraw, którymi się zajmujemy dotyczy oszustw internetowych np. kradzieży bankowych, szantaży, podszywania się pod inne osoby, stalkingu, szantaży czy np. zdrad które rozpoczynają się właśnie w kanałach internetowych. Bez znajomości ich systemu działania nie bylibyśmy w stanie sprawnie rozwiązywać spraw osób, które zgłaszają się do nas po pomoc.

 

Na jakich etapach etapach pracy zdarzyło się Grupie AVERTO i stowarzyszeniu STOP Nieuczciwym Pracodawcom najczęściej wykorzystywać narzędzia cyfrowe?

Narzędzia cyfrowe wykorzystujemy niemal na każdym etapie naszej pracy, ale praca detektywa czy windykatora wymaga znajomości kodeksu cywilnego oraz naszego wewnętrznego kodeksu Etyki. Dokonywanie działań takich jak podglądanie czy podsłuchiwanie z użyciem nielegalnych metod może narazić detektywa nawet na utratę licencji. Nasze działania mogą jednak skupiać się na eksploracji mediów społecznościowych, by rozpoznać sytuację i zweryfikować intencje naszych klientów czy osób wobec których prowadzone są działania.